Evropské projekty
Projekt Šablony zdárně skončil
Na Gymnáziu Jana Opletala byl v únoru ukončen projekt Šablony GJO Litovel, který byl spolufinancován Evropskou unií, konkrétně z Evropských strukturálních a investičních fondů v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání. Tento projekt byl řízen a dofinancováván Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy. Projekt byl zahájen v březnu 2018. Cílem projektu byl osobnostně profesní rozvoj pedagogů, společné vzdělávání žáků, podpora extrakurikulárních aktivit a aktivit rozvíjejících ICT. Více informací najdete zde.
Mgr. Tomáš Pospíšil – člen projektového týmu
Projekt Erasmus+ na GJO
Poslední lednový týden navštívilo Gymnázium Jana Opletala 16 zahraničních studentů v doprovodu 12 vyučujících. Zavítali k nám v rámci programu Erasmus+ z partnerských škol ve městech Mainz (Německo), Nort-sur-Erdre (Francie), Wroclaw (Polsko) a Pécs (Maďarsko). Program je financován z prostředků Evropské unie. Lednové setkání se tematicky zaměřilo na umělecké zpodobení života kolem řek. Vrcholem celého setkání byla výstava studentských fotografií a společné hudební a pěvecké vystoupení ve spolupráci s pěveckým sborem Palora. Zde najdete záznam koncertu a více informací o průběhu a náplni setkání organizovaného naším gymnáziem.
Jiří Kaňák
Photocompetition
S Erasmem+ do Německa
Ve dnech 14. – 19. října 2019 se čtyři naši studenti – Adam Osička (oktáva), Štěpánka Člupná (oktáva), Mirko Spurník (oktáva) a Tereza Hrachovcová (sexta) – v doprovodu tří vyučujících zúčastnili studijního pobytu v německém městě Mainz. Umožnil jim to program Erasmus+, do nějž je škola zapojena spolu s partnerskými školami z měst Mainz (Německo), Nort-sur-Erdre (Francie), Wroclaw (Polsko) a Pécs (Maďarsko). Program je financován z prostředků Evropské unie. Více informací najdete zde.
Jiří Kaňák
S Erasmem+ do Wroclawi
Koncem května 2019 se čtyři naše studentky – Eliška Hrachovcová (septima), Denisa Chytilová, Tereza Kocvrlichová a Kateřina Pacholíková (všechny ze 3. A) – zúčastnily studijního pobytu v polském městě Wroclaw. Umožnil jim to program Erasmus+, do nějž je škola zapojena spolu s partnerskými školami z měst Mainz (Německo), Nort-sur-Erdre (Francie), Wroclaw (Polsko) a Pécs (Maďarsko). Program je financován z prostředků Evropské unie. Více informací najdete zde.
Jiří Kaňák
S Erasmem+ do Francie
Cílem projektu, který nese název „The European Flow – Cities at Rivers“, je prostřednictvím spolupráce studentů a učitelů z různých evropských zemí přiblížit kulturní dědictví v oblastech, jejichž historii i současnost formuje přítomnost evropských řek – Rýna, Loiry, Odry, Dunaje a Moravy. Tématem lednového setkání byl vliv řek na ekonomický rozvoj přilehlých regionů. Více informací o setkání ve Francii najdete zde.
Jiří Kaňák
Nové webové stránky projektu Erasmus+ „The European Flow – Cities at Rivers“
Projekt Erasmus+ „The European Flow – Cities at Rivers“ spustil nové webové stránky na adrese https://www.european-flow.eu. Zde budou prezentovány výstupy z projektu, fotografie a videozáznamy ze zahraničních pobytů a tiskové zprávy. Podrobný popis projektu naleznete zde.
Jiří Kaňák
Erasmus+ na Gymnáziu Jana Opletala
V letošním školním roce se Gymnázium Jana Opletala stává partnerskou školou zapojenou do programu Erasmus+. Jedná se o program EU zaměřený na oblast vzdělávání, odborné přípravy, mládeže a sportu, jehož cílem je zvýšení schopnosti reagovat na socioekonomické změny a podpora zavádění evropské politické strategie v oblasti růstu, zaměstnanosti, sociální rovnosti a sociální inkluze. Program je financován z prostředků Evropské unie.
Projekt, jehož se GJO účastní od 1. 9. 2018, je rozložen do dvou let. Během této doby navštíví vybraní studenti vyššího gymnázia partnerské střední školy v městech Mainz (Německo), Nort-sur-Erdre (Francie), Wroclaw (Polsko) a Pécs (Maďarsko). Cílem projektu, který nese název „The European Flow – Cities at Rivers“, je prostřednictvím spolupráce studentů a učitelů z různých evropských zemí přiblížit kulturní dědictví v oblastech, jejichž historii i současnost formuje přítomnost evropských řek – Rýna, Loiry, Odry, Dunaje a Moravy. Při krátkodobých pobytech na zahraničních školách budou studenti zkoumat různé stránky života ve městech vystavěných v blízkosti těchto řek, přičemž pozornost bude věnována aspektům historickým, ekonomickým, demografickým, biologickým i kulturním.
Více informací o projektu naleznete zde.
Webové stránky projektu: https://www.european-flow.eu/
Šablony GJO Litovel
Od 1. 3. 2018 na naší škole bude zahájen projekt s názvem Šablony GJO Litovel, který je spolufinancován Evropskou unií, konkrétně z Evropských strukturálních a investičních fondů v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání. Projekt je řízen a dofinancováván Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy. Bude ukončen v únoru 2020.
Cílem projektu je osobnostně profesní rozvoj pedagogů, společné vzdělávání žáků, podpora extrakurikulárních aktivit a aktivit rozvíjejících ICT.
Další informace o projektu najdete zde.
Registrační číslo projektu CZ.02.3.X/0.0/0.0/16_035/0008097
Název operačního programu: OP Výzkum, vývoj a vzdělávání
Doba realizace: 1. 3. 2018 – 29. 2. 2020
Zvyšování čtenářských a jazykových dovedností
Naší škole se podařilo získat dotaci MŠMT, která se týká financování nákupu knih pro rozvoj čtenářské gramotnosti a účasti vybraných žáků školy na jazykovém kurzu v zahraničí. Jedná se o krátkodobý jazykově-vzdělávací pobyt v Londýně pro 10 žáků maturitních ročníků v délce trvání 6 dní od 5. – 10.10. 2015.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/56.2366
Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo výzvy: 56
Doba realizace: 1. 7. 2015 – 31. 12. 2015
Šablony klíčových aktivit:
- Čtenářské dílny jako prostředek ke zkvalitnění čtenářství a čtenářské gramotnosti
- Zahraniční jazykově-vzdělávací pobyt pro žáky
Realizační tým: Harnošová J., Kaňák J., Schulzová L.
Pohyb do škol
Aktivní životní styl dětí a školáků v Olomouckém kraji
Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/53.0020
Doba realizace: 10/2014-06/2015
Hlavní řešitel: UP v Olomouc, Fakulta tělesné kultury
Partneři: 47 základních a středních škol, včetně GJO Litovel
Klíčová aktivita 1
Tvorba nových aktivit pro žáky a jejich zavedení do praxe
Cílem je rozšíření spektra metod a forem v oblasti vzdělávání a výchovy ke zdraví s cílem motivovat žáky k přijetí zásad zdravého životního stylu. Cíle bude dosaženo využitím zahraničních programů, které jsou odbornými organizacemi (např. WHO) ohodnoceny jako efektivní. Programy budou přizpůsobeny českému kulturnímu i historickému prostředí a budou plně respektovat usnesení č. 23 Vlády České republiky ze dne 8. ledna 2014 o Zdraví 2020 Národní strategie ochrany a podpory zdraví a prevenci nemoci (navazuje na dokument Zdraví 21).
Bude se jednat zejména o následující programy: 1) Active Healthy Kids Kanada; 2) TCM (The Class Moves!). Navržený program Třídy v pohybu (směrem ke zdraví) je postaven na podpoře vzdělávání v oblasti zdravého životního stylu a aktivní dopravy pro žáky základních a středních škol, které na daných školách mohou pomoci inovovat nové aktivity ve vzdělávací oblasti člověk a jeho svět a člověk a zdraví v souladu se změnami, které byly provedeny v RVP ZV. Jedná se o praktický program vedoucí k inovaci těchto témat ve výuce a implementování konceptu zdravého životního stylu do života škol. Program následuje principy projektu Škola podporující zdraví, kde je snahou komplexně integrovat výchovu ke zdraví (vzdělávací oblast RVP člověk a zdraví) do celkového fungování školy, tak aby se prolínala celým vzděláváním a výchovou.
Další klíčové aktivity projektu
Zdeňka Hanáková, koordinátor projektu na GJO
Podpora technického a přírodovědného vzdělávání v Olomouckém kraji
Reg. č: CZ.1.07/1.1.00/44.0009 grantového projektu oblasti podpory Zvyšování kvality vzdělávání
Žadatel: Olomoucký kraj
Partner: Gymnázium Jana Opletala, Litovel, Opletalova 189
Doba realizace: 09/2013-06/2015
Identifikace a anotace projektu
Fotogalerie z realizace projektu
CAD - Počítačem podporované technické kreslení do škol
Reg. č: CZ.1.07/1.1.26/02.0091 grantového projektu oblasti podpory Zvyšování kvality vzdělávání v Olomouckém kraji II.
Příjemce podpory: Univerzita Palackého v Olomouci - Pedagogická fakulta
Partner: Gymnázium Jana Opletala, Litovel, Opletalova 189
Doba realizace: 07/2013-09/2014
Identifikace a anotace projektu
Webové stránky pro podporu projektu
Fotogalerie z výuky CAD na GJO 1 - skupina p. Kotrlové (1. 4. 2014)
Fotogalerie z výuky CAD na GJO 2 - skupina p. Hanákové (1. 4. 2014)
EU peníze středním školám
Od 1. 9. 2012 do 31. 8. 2014 bude na našem gymnáziu realizován projekt EU peníze středním školám, který je financován z evropského operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost (oblast podpory 7.1.5 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách) a z MŠMT. Celkové náklady projektu činí 1 218 880 Kč.
Cílem projektu je prostřednictvím nových metod a nástrojů docílit zlepšení stavu vzdělávání na naší škole. Zkvalitnění a zefektivnění výuky bude dosaženo tvorbou a následným používáním nových digitálních metodických pomůcek a učebních materiálů tzv. DUMů ve výuce. K tomu povedou dvě klíčové aktivity a sice Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT a Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti.
Mgr. Zdeňka Hanáková
Digitální učební materiály vytvořené jako výstupy projektu EU Peníze školám
Zkvalitňování výuky chemie a biologie na GJO
Odkaz na webové stránky projektu
Gymnázium Jana Opletala získalo grantový projekt s názvem “Zkvalitňování výuky chemie a biologie na GJO” od Olomouckého kraje v rámci globálního grantu CZ.1.07/1.1.26 “Zvyšování kvality ve vzdělávání v Olomouckém kraji II“ Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost spolufinancovaného ze státního rozpočtu ČR a Evropského sociálního fondu.
Tento projekt bude na gymnáziu realizován od 1. 9. 2012 do 30. 6. 2014. Celková výše podpory činí 1 533 339 Kč.
Anotace projektu
Projekt je zaměřen na zkvalitňování praktické výuky chemie a biologie a řeší aktuální úbytek zájmu žáků o přírodní vědy a spolu s tímto trendem pokles zájmu talentované mládeže o mimoškolní aktivity (soutěže, olympiády, SOČ...).
Hlavním cílem projektu je zvýšení zájmu žáků o přírodní vědy. Tohoto cíle bude dosaženo inovací výukových metod v chemii a biologii, zejména v oblasti praktické výuky a vytvořením systému celoroční práce s žáky pomocí čtyř klíčových aktivit. Na těchto aktivitách se bude podílet celkem pět učitelů GJO. Navázání spolupráce s učiteli chemie na ZŠ v Litovli napomůže k vytváření organizační i materiální základny pro výuku chemie do budoucna. Přidanou hodnotu projektu pak představuje přímé zapojení žáků základních škol do praktické výuky chemie.
Ing. Jaroslava Englišová
PROŠ - programování do škol
Gymnázium Jana Opletala je od ledna 2011 do června 2012 partnerskou školou projektu PROŠ - programování do škol. Tvůrcem projektu, jehož celková dotace z ESF činí 4,5 mil Kč, je Univerzita Palackého Olomouc - Pedagogická fakulta a do projektu je zapojeno dalších pět gymnázií z Olomouckého kraje.
Projekt je zaměřen na rozšíření školního vzdělávacího programu o výuku programování. Budou proškoleni dva učitelé, kteří se budou podílet na tvorbě a ověřování vzdělávacích materiálů pro studenty. Výuka programování bude zařazena pro žáky prvních ročníků ve školním roce 2011/2012. Účast v projektu přinese mimo výukových materiálů také sedm nových počítačů a jeden notebook.
Mgr. Zdeňka Hanáková, Mgr. Gita Kotrlová
Oficiální identifikace a anotace projektu